acasadipia

Direktlänk till inlägg 2 juli 2017

För dålig!

Av Pia - 2 juli 2017 11:51

Har mått för dåligt i veckan för att skriva. Inga tabletter hjälper mot värken, ångest kommer och går. Tårar rinner. Men ibland får jag lite energi och plockar ur/i diskmaskinen eller sätter på en tvättmaskin. Men problemet med tvättmaskin är att tvätten måste hängas så jag drar mig för att tvätta. Men har haft lite energi att stöka runt i barnens rum så de två väggarna som Davids färg ska upp på är nåbara. Har även maskerat rör och lister och tack. Nu ska jag hitta energi att täcka golv med skydd som finns i klädkammaren. Efter jag har hitta den enegin hoppas jag efter några timmars vila hitta energi att måla väggarna. Hoppas verkligen jag blir klar tills killarna kommer hem.

I torsdags hade jag besök av min moster Eva och hennes sambo Åke. Mamma och jag har planerat länge på en rotation av våra sängar. Mina gamla 80 sängan skulle till tippen. Mammas 90 sängar till barnensrum. Nu när de inte har våningssäng längre. Vårat problem var mammas sängstomme. Den funkade inte på Gotland, och om den hade gjort det hur hade den kommit dit? Hon ville inte ha kvar den. Efter mycket om och men kom mamma på att fråga om Eva och Åke ville ha sängstommen. Det ville de. Så de kom i torsdags med en släpkärra och de bar (eller mest Åke) ner mina sängar och bäddmadrasser tull släpet och så åkte vi till återvinningen och hivade dem. Så himla skönt. Åkte förbi jysk och beställde en ny säng till mig. 120 bred. Härligt. Sedan gick vi upp till mammas lägenhet och där monterade Eva och Åke ner sängstommen och bar ner dem till släpet och även 90 sängarna som skulle till mig. Jag låg mest i mammas soffa för det här var lite förmycket för min "lilla" kropp och huvud. Nu har jag 90 sängarna i mitt rum i väntan på min nya säng och målning av barnens rum. Min sjävkänsla sjönk lite när jag så hur pigga dessa 70+ are var förhållande till mig 45 år. Jag glömde säga jag bjöd på lunch. Hel kyckling med citron och lime smak. Ris och ångkokta grönsaker hade vi till. Två omgångar kaffe och kaka oxå. Man måste ta lite lungt oxå. Så himla tacksam att få den hjälpen det händer lite nytt i eländet. Efter de åkt hem ramlade jag ihop på sängen och sov i två timmar i sträck.

Igår var jag bortbjuden till bästisen på grillad mat och underbart sällskap. Så i dag är jag slut igen. Inte bakis utan psykiskt trött. Det tar på mina krafter att umgås med andra hur trevligt det än är jag blir utmattad.

Jag lyckades även skriva ett brev till Försäkringskassan vet inte om det hjälper men jag har gjort det jag kan. Min uppgift i dag är att gå och posta den bara.

Så jag ligger och samlar kraft för det.

Ha en bra söndag jag hoppas jag orkar skriv lite oftare. Orkar ni inte träffa mig eller höra av er så om ni skriver ett litet ord till mig så jag vet att ni tänker på mig. Det hjälper mig framåt. Tack på förhand.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards