acasadipia

Direktlänk till inlägg 24 mars 2017

Sen blogg inlägg idag!

Av Pia - 24 mars 2017 08:12

Fick sällskap på tåget i dag så jag hade ingen chans ingen chans att skriva. Många saker går igenom mitt huvud just nu. Funderar på hur jag har hanterat vardagssysslor genom mitt liv från när jag flyttade hemifrån. Jag har aldrig varit pedant men jag har alltid haft en viss ordning. Om jag mins rätt så införde jag torsdags städning ganska snart efter jag flyttade hemifrån. tyckte det var en bra lösning för då slapp man städa på helgerna och så hade man fint till helgen. Tydligen var jag väldigt inrutad på det när jag bodde ihop med Fredrik för det var en sak han kom ihåg från den tiden att vi städade på torsdagar. När vi bodde i hop då (alltså då när jag var ung och inga barn) så tjafsade vi inte om vardagssysslor vi gjorde dem tillsammans och det funkade. Sedan kom ju alkoholen i vägen så jag gick vidare. Minns fortfarande att jag hade en viss ordning. Träffade Peter, han var/är pentantisk, innan vi fick barn så har jag inget minne att vi hade något bråk eller tjafs om sysslorna. Vi gjorde dem bara. Sen kom första graviditeten med foglossningar och en massa värk. Då började det gå utför. Hade inte tänkt på sysslorna som jag gjorde gjorde bara dem. men med värk och svårt att böja mig så kunde jag inte göra som jag brukade. Löste det mesta med att tex. sitta på en stol brevid diskmaskinen och ställa upp den rena disken på bänken ocg sedan plocka in i skåpen, satt på en stol när jag hängde tvätt och strök kläder (strök mera då ni stycker jag knappt något), satt på en pall och fyllde och tömde tvättmaskin. satt på golvet och damsög. men nu tänker ni hade du inte din man som kunde göra det. Jo visst hade jag en man som skulle ha kunnat göra det. Men han orkade inte göra mer än sina uppgifter som var att handla och laga mat. Sedan så hade vi ett litet barn ochnär jag hade läkt efter kjejsasnittet så gjorde jag bara sysslorna igen plus hade hand om en bebis. Sedan bestämde vi att vi skulle ha ett barn till. I mina drömmar så skulle jag ha tre barn så jag var väl den drivande kraften att bli gravid igen. Nu fick jag ännu värre foglosningar och en två-åring då blev det åter igen att sitta när jag gjorde saker men kunde ju få lite hjälp av en hjälpsam två-åring med vissa saker.men efter tvåan hade kommit så har jag nog inte riktigt kommit in att bara göra vardagssysslorna av bara farten utan att tänka.det beror inte på exmaken och hur han var. En viss påverkan har han väl haft att jag har blivit som jag blivit men jag har nog påverkan på honom oxå. Funderar mest på varför jag inte kan komma på lösningar att göra min sysslor som jag gjorde när jag var gravid och hade ont. Skulle ju kunna sitta och göra dem. men det tar emot och jag tänker för mycket. ibland får jag ryck och sätter fart men det är bara små ryck och det blir bar gjort en halv sak. Gör liksom inte klart. Jag är ju kreativ och jag är problemlösare och jag är bra på att planera. Förut kunde jag göra lister och pricka av när jag hade gjort det och känna mig glad. Nu känner det spelar väl ingen roll det blir ju lika igen varför ska jag göra det. Snälla ni som läser detta hur gör? Hur får ni er att göra sysslorna när ni inte vill göra dem? Berätta ge mig tips så jag kan komma över detta att inte göra dem.


Nu till något annat!


Satte på mig Mötley Crüe-tröja idag för att pigga upp mig och göra även denna fredag till ROCKFREDAG.


I kväll ska jag träffa min bästis och äta och dricka gått.


Ha det bra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards