acasadipia

Alla inlägg den 23 mars 2017

Av Pia - 23 mars 2017 07:08

Nu är det bara en dag kvar till fredag. Tjho.

Jag ska erkänna på en gång. Jag tränade INTE i går. Värkte för mycket i kroppen och huvudet. Tog en mini promenad till mammas lägenhet istället. Tog vägen förbi återvinning av metall först. Lite bra alltså. Men upptäckte att min stegräknare hade laddas ur så den hade inte räknat alla mina steg i går. Mobilen räknar oxå men den har jag inte alltid på mig. Men var nästan upp i mitt mål igår utan stegräknaren så om jag hade haft den på så hade målet blivit nåd.

De veckor jag inte har barnen är som jag hamnar i ett vakum. Ser till att orka ta mig till jobbet. Ser till att jag får mat i kroppen. Men annars låter jag resten ligga och gro tills helgen kommer då jag är hemma och kan lägga den lilla energin på vardags sysslorna. Det är inte så att jag inte ser det. Fullt med disk på diskbänken, fullt i tvättkorgen, tvätt som behövs vikas och läggas in på sin plats. Jag kan bara inte få mig att göra dem. När barnen är hemma gör jag allt. Men luften går ur mig när de går till sin pappa. Det är inte alltid jag har värk i kroppen som nu. Nu kanske man kan förstå att all energi går till att ta mig till jobbet, jobba, ta mig hem, med den ihållade värk jag har och har haft i snart två veckor. Men de veckor då värken är bort borde jag väl kunna göra lite varje kväll. Jag har inte krav på mig att det ska vara klinisk rent och att allt ska vara undan blockat. Nä det får vara grejor framme, det är OK men någon enstaka dammråtta oxå. Men köket, badrummet och tvätten tycker jag att jag ska orka. Hur svårt kan det vara att ställa ner disken i maskinen och sätta på den när den är full. För att sedan plocka ur den och börja om från början. Har ju tvättmaskin i lägenheten hur svårt är det att sätta på en maskin och sedan hänga den. Och när den har torkat är det väl inte så svårt att vika den? Tydligen är det jättesvårt när jag är själv. Det kommer säger de som vet. Du kommer att orka det men det tar tid. Min terapeut sa till mig igår att det går lätt att riva en mur men det tar tid att bygga upp den igen. Och det är väl så det är. När man springer in i väggen så rasar livet. Sedan tar det tid att bygga upp livet igen. Har väl kommit typ halvvägs nu. Om det finns någon vän som vill hjälpa mig lite extra de veckor jag är själv tar jag gärna emot det.

Ha det!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards