acasadipia

Alla inlägg den 8 februari 2017

Av Pia - 8 februari 2017 08:04

Har nog sovit lite. Verkar som en förskylning härjar runt i kroppen utan att bryta ut ordentligt. Halsen värkte när jag vaknade, men efter en kopp te så känns det OK. Lite tjock i näsan men ingen rinnsnuva. Det ordnar sig. På väg till jobbet. Handarbetat inget hemma nu men på jobbet virkar jag en duk. Den är rolig att virka. Så den lockar mig till jobbet när jag känner mig nere och hängig. Tänker vad ska jag göra hemma? Titta på allt jag borde göra? Få de dystra tankarna att blomma ut? Svaret är nej på alla frågor. Bättre att åka till jobbet och få skratta lite med kollegorna och virka på min duk. Och hinner jag inte virka en dag så ligger den där och vänta tills jag hinner. Och det är en trevlig sak. Ni undra säkert om jag verkligen jobbar ordentligt. Jo ni det gör jag jag svarar på mina samtal och låter vänlig och glad. En del kunder säger till och med det. Men som ni vet är man ju kvinna och även fast förmågan har minskat lite så kan jag göra flera saker på en gång.

Ha det gått i kylan.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards