acasadipia

Alla inlägg den 1 februari 2017

Av Pia - 1 februari 2017 08:07

Nu börjar tröttheten verkligen komma. Men snart är halva veckan avklarad och bara två dagar kvar. Så jag klarar detta.

I söndags så kom mammas väninnas döttrar med två söta hundtikar förbi. Döttrana är två kreativa och vänliga själar som jag antagligen skulle haft mer kontakt med om jag bodde på Gotland. Dessa små underbara tikarna Molly och Märta är blandras mellan labrador och jaktspaniel så söta och keliga. Svåra att fånga på kort men jag försökte.

Igår tog vi tio minuter skrivtid. Idag får jag lov att köpa kuvert för det blev några brev. Ikväll är det lässtund. Killarna verkar gilla det. De andra läxorna är inte lika roliga. Men de görs ändå. Bollspel i hallen forsätter.

Blev tyvärr arg på dem igår. Ibland är det som de tror de får göra vad som helst. Skulle titta klart på ett YouTube klipp medans killarna satte på sig pyjamas. Men istället kom de in till mig och slängde sig på mig, skrek mig i örat och visade ingen som helst respekt till mig att jag höll på med något. Blev riktigt förbannad och sa att jag tassar runt och är tyst när de tittar på TV och YouTube men de gör inte detsamma för mig, nu är ni stora nog att göra det ibland behöver jag få göra mitt även fast ni är hemma. Fick förlåt från de båda, får hoppas att de kan visa lite respekt till mig oxå nu.

Det är jobbigt att bli arg på dem. Men bara för de är varannan vecka hos mig betyder det inte att mitt liv och intresse utöver dem försvinner den vecka de är hos mig.

Kram på er.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards