acasadipia

Alla inlägg den 9 januari 2017

Av Pia - 9 januari 2017 08:06

Efter att sovit ganska bra så är jag på väg till den första arbetsdagen detta år. Det märks att ledigheterna är slut. En massa folk redan i Märsta. Känner mig helt OK. Har lite roliga saker för mig i veckan. I morgon ska jag träffa en gammal vän och kollega på fika efter jobbet. På onsdag ska jag till dietisten, kanske inte lika roligt, men ändå. Och på fredag har jag blivit bort bjuden på middag till min kompis. Men jag tar en dag i taget men siktar in mig på ljusglimtarna.

Tomhet finns där och gnager. Det kanske är dax att göra en vändning i livet. Man blir ju inte yngre. Kanske dax att göra något annat. Men frågan är vad. Har alltid drömmt om att jobba med djur. Speciellt hundar. Öppna ett hunddagis kanske. Har de senaste tio åren drömt att få jobba med handarbete av olika slag. Vill lära mig mer om garner, tyger. Olika sätt att sy, väva, pyssla. Skulle vilja få våra barn mer intresserade att använda sina händer för att skapa. Se det roliga att vara kreativ. Man kan ju ha stor hjälp av internet och olika sociala platformer oxå. Ni hör många tankar och drömmar finns. Men vågar man förverkliga dem? Nått måste jag göra för att gå framåt i livet iallafall. Fortsätta att fundera kommer kanske på något.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards