acasadipia

Alla inlägg den 2 september 2016

VAB

Av Pia - 2 september 2016 08:54

Jaha tre dagar då jag var hemma för värk. En dag på jobbet. Och så en dag VAB med Joakim som har ont i magen.

Man får göra det bästa av situationen. Så jag har gjort mig en kopp te och satt mig på balkongen för att brodera. Sjuklingen är nerbäddad framför tv och har det skönt.

Igår hade vi en liten städ dag. Vi håller på att komma in i rutinen att städa på torsdagar för att få helgen ledig. Men vi börjar smått. Satte mobilen på en halvtimme så röjde vi, killarna i sitt rum och jag i köket, hallen och lite på toaletten. Vi blev inte helt klara men det är en början. Kommer nog ta en halvtimme idag oxå. Få se om jag lyckas få killarna att göra det sista i sitt rum oxå ikväll.

Har godtagit en utmaning på FB att få ordning i röran här hemma. Igår skulle jag ta bort en till två saker som jag har gått och reta mig på. Hade en korg med diverse saker som jag tog hand om. Idag var uppdraget att ta bort en eller två saker i köket som jag inte använder. Har ännu inte gjort det men det finns nog saker jag kan ta bort..

Innan jag satte mig på balkongen la jag i mina lakan i tvättmaskinen. Känner mig lite duktig faktisk. Har fortfarande värk men inte lika intensivt så det kanske blir lite saker gjorda i helgen.

Ha en trevlig fredag!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards