acasadipia

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2016

Spelar ingen roll!

Av Pia - 1 augusti 2016 07:11

Nu behöver jag skriva av mig lite så förlåt om jag låter gnällig.

Vaknar med tryck över bröstet. Det är ångesten som påminner mig att jag lever. Känslan jag har är det i dag jag bryter ihop och ligger kvar här tills det går över. Men lite positiva tankar så kommer jag upp ur sängen. Trycket/värken sprider sig ut i armarna som känns två blyklumpar som man försöker röra. Inte så himmla lätt. Fortsätter med positiva tankar för att komma vidare. När jag reser mig sprider sig trycket/värken vidare genom ryggen. I ryggslutet hugger det till innan det fortsätter ner i låren som känns som någon knyter något runt dem. Det fortsätter ner till fötterna. Glömde säga att händerna får sitt oxå. Det här går inte långsamt utan det far upp och ner i hela kroppen hela tiden. På något sätt tar jag mig ur sängen och klär på mig och äter frukost. Tar mig till pendeln så jag kommer till jobbet eller på helgen upp ur sängen och försöker göra de vardagsbestyr som inte blev gjorda i veckan. Så det spelar ingen roll om det är vardag eller helg. Trycket/värken finns där varje dag. En del säger till mig att jag ska bita ihop eller att jag är lat. Om jag inte bet ihop hade jag inte kommit upp ur sängen. Lat nä ni det är jag inte. Jag blir ledsen när min kropp strejkar när jag vill göra mera.

Så här har jag det varje dag. Kämpar på för att få ett så bra liv som möjligt. Vill leva, vill ha ett aktivt liv utan att behöva ha värk. Det syns inte utanpå men det finns där iallafall. Och det är många som mår på likande sätt.

Nu ska jag ta mig genom denna dag och hoppas i morgon är en dag då jag vaknar och bara stiger upp utan att ha panikkänsla eller värk. Någon dag kommer jag att göra det och det är den dagen jag kämpar mot.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Av Pia - Måndag 19 feb 06:45

Nu önskar verkligen att det ska bli vår. Börjar tröttna på vinter. Eller rättare sagt jag är trött på vintern. Mamma och jag planterade tomater och snaskpaprika i lördags. Så lit vår känslor har man. Det är bara det att man vill ut och gräva lite ...

Av Pia - Onsdag 14 feb 06:42

Godmorgon klockan är 06.06 och jag sitter på pendeln. Den går från Märsta 06.08. Gick tidigare så jag kunde ta det lungt. Kom 14 minuter innan avgång. Alarmet gick 04.45. Allt innan 05.00 är natt. Men ska få ta det lungt på morgonen och äta frukost, ...

Av Pia - Tisdag 6 feb 08:04

I fredags gick jag hem i regn. Lördagen hade man lite vårkänslor som höll i sig på söndagen. Men måndag morgon var det vitt ute. Jaha där försvann vårkänslorna. Och idag minus 14,3 grader. Nu är det vinter igen. Vad händer på bilarna när det är kallt...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards