acasadipia

Alla inlägg den 9 juni 2016

Av Pia - 9 juni 2016 07:08

Imorgon är det skolavslutning. Har tagit ledig för att vara med. David går ut ettan och får sitt första riktiga sommarlov. Joakim går ut trean och får lov att säga hejdå till sin lärare. Ny klass och lärare i höst. Spännande värre.

Igår var vi i vävstugan ca två timmar. Killarna var med. De acceptera att jag vill dit och kommer att följa med flera gånger. Gjorde min första varpfläta igår. Det ser ut som trassel men det är det inte. Tog hem en sked, varppinnar och skedspade för att för ske då hemma. Många nya ord. När jag har gjort det ska den upp på vävstolen.

Igår gjorde jag efter begäran brokolisoppa. Blev det populärt. Näpp. David åt faktiskt två små skålar. Joakim fick typ en halv ml i munnen sedan blev det mackor för hela slanten. Så jag frågade min kollega Pia om hon ville ha soppa till lunch. Ska köpa räkor på vägen till jobbet. Gott att ha i soppan.

Efter att ha gjort om tre gånger så lyckades jag räkna rätt den fjärde gången. Så nu har mitt broderi en gran.

Idag ska jag börja på en ny bok. Har läst några böcker på mobilen så nu ville jag ha en riktig bok. Hittade inte mitt bokmärke så jag fick låna Davids.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards