acasadipia

Direktlänk till inlägg 31 maj 2016

Jobbigt besked

Av Pia - 31 maj 2016 07:17

Igår fick jag besked från IKEA. Reklamationen godkänds ej. Fabian har fått för sig att jag ville ändra mig. Går vidare med detta. Blev så ledsen och arg när jag läsde det. Men sakta men säkert tog jag mig samman under eftermiddagen. Så jag sjönk inte helt ner utan kunde resa mig igen. Men är förbannad. Fattar inte först kommer en bedömning a kvinna och hittar alla möjliga fel som hon skriver upp. Lägger sin hand på min axel och säger "nu kan du ta det lungt. Jag ska se till att du får ditt kök" men hon blir sjuk. Då ringer en annan kvinna och säger hon har läget under kontroll. Och när snickarna kommer så är de där 15 min sedan säger de att de ska hämta verktyg, kommer snart. Det tog fyra timmar kom de igen och då hade de med kvinnan som hade kontroll. Ojoj säger hon till snickarna och säger måste prata med min chef om detta. Vet fortfarande vad de skulle göra den dagen. De hade tydligen andra besked än vad jag hade. Sedan ringer en arg Fabian och talar om att jag inte kan ändra mig efter ett arbete är utfört. Jag berättade för honom att IKEA själva har sagt att jag inte skulle få upp dekorlisten för det finns inget att fästa i. Så därför reklamera de jag det som inte fixa till efter fel som gjorde att jag blev tvungen att sätta upp en dekorlist som inte ens skulle vara där. Försökte bara lösa problemet. Men det har jag fått emot mig för nu tror Fabian att dekorlisten skulle upp från första början. Och allt dettta strul beror på att en projektledare inte gör sitt jobb från början och kunden hittar på lösningar och när lösningarna inte funkar och IKEA skickar en besinning a kvinna och konstaterar att det är fel men blir sjuk och en som inte har en aning om hur man sätter upp täcklister tar över. FY FAN SÄGER JAG. Är det så här IKEA behandlar sina kunder. Trodde faktiskt inte det.

Igår var jag över hos min granne som ska lära mig att sticka sockor. Fick lära mig att ta upp maskor både aviga och rätta så det blir resår från första varvet. Sedan lärde jag mig att det finns olika längder på strumpstickor. Så nu har jag fått låna ett par kortare. Mycket lättare. Har fått läxa tills i kväll att sticka nära cm resår så hon kan visa mig i kväll hur man stickar en förstärkt häl.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards