acasadipia

Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Pia - 18 maj 2016 07:14

Vad lever jag för? Mina barn. Men de är bara hos mig varannan vecka. Så varannan vecka måste jag genom lida utan dem. Jag vet att de har kanonbra hos sin pappa, men just nu är deras närvaro som ger mig energi.

Var hittar jag den när jag är själv? När/var ska jag tanka energi? När ska livet flyta på? När ska man känna sig hel igen?

Jag behöver hjälp att finna den. Inte profissionell hjälp den får jag. Jag behöver finna den i mig, runt mig. Skulle behöva någon klok människa som sa kloka saker till mig. Någon som kan kicka igång mig med sin närvaro. Som får mig att inse att jag är bra som jag är.

Jag är så trött på att känna mig trött och håglös när jag kommer hem. Huvudet och viljan att göra saker snurrar runt i huvudet hela tiden. Men när det ska göras så vill inte kroppen. Och får jag inte den att göra något så måste jag acceptera att idag blev inget gjort. Det där man brukar göra automatiskt som att plocka ur och i diskmaskinen eller bara att vattna blommor gör jag inte även fast jag vill. Det är liksom omvänt mot vad man försöker lära barnen. Ibland måste man göra saker som man inte vill. Förstår ni? Jag vill men kan inte istället för jag kan men vill inte.

I huvudet kan jag planera att städa hela lägenheten och få den så där fin så man blir glad varje gång man tittar upp från handarbetet. Vill fortsätta med renoveringen i hallen så att jag och barnen kan grundmåla nästa gång de är hemma. Jag ser framför mig när de roll är väggarna. Men kan inte.

Har ni kloka eller okloka ord säg dem gärna till mig så kanske jag kan få igång denna kropp.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards