acasadipia

Alla inlägg den 14 maj 2016

Av Pia - 14 maj 2016 11:22

Innan samtalet från IKEA mådde jag ganska bra. Försökte fylla i tomheten med roliga saker. Tyvärr sög IKEA ut det. Men nu skiter vi i dem.

Planterade om några fönsterliljor satte inte dem i traditionella krukor utan gjorde några roliga av PET-flaskor.

Överdelen på flaskorna har jag använt till små växthus för S:t Paula skott.

Sådde även lite frön. Plocksallad, salladslök, gräslök, dill och broccoli. Det ska bli spännande och se ifall det blir något.

Mina tomater och pelagonskott frodas.

Har bara tre pelagoner kvar, de andra klarade inte vintern.? Bornholm, Tor och kärlekspelagon var de som klara sig.

Har en Vit mårbacka som jag inte har hjärta att kasta först allt grönt är borta. Lite hopp finns fortfarande.

Försöker verkligen leva vidare även fast det finns saker som drar ner en.

Ska fixa reflexerna på barnens cyklar idag.

Håller på med ett julbroderi. Man måste börja i tid så man hinner färdigt.

Av Pia - 14 maj 2016 10:42

Igår fick jag ett samtal från Fabian på IKEA Uppsala. Han skulle medela att vi inte kommer längre i våra diskussioner. Han anser att det inte finns något fel att rätta till och jag har fått en professionell projektledning. Att den var det var att projektledaren svarade på mailen. Det är vad en projektledare ska göra tyckte han. Mitt kök ser ut så här och det är inte klart. De har satt upp täckskivorna fel. Jag tycker, hoppas det är flera som tycker så, att en projektledare ska ha kolla på bygget och se till att de saker man har varit överens om, muntligt som skriftligt, görs på ett korrekt sätt. Och sedan tycker jag att IKEA borde ha yttersta ansvaret. De borde vara intresserade av att de undrlevrantörer som ska sätta upp deras produkter kan det och vet hur man gör. IKEA har faktiskt gått ut med reklam om att man kan åka på semester och komma tillbaka till ett nytt kök. Min köksrenovering började den 7 dec 2016 och är inte klar ännu. De första två och en halv månad kunde jag inte ens bo hemma. Och det tycker de är helt ok.

Eftersom projektledaren int samarbetade med rörmockaren fick jag ett gammalt hedligt skåp under diskbänken istället för en modern låda som gör det lättare med sophanteringen.

Så här ska det se ut vid fläckten med täcksidorna under skåpen

Så här ser det ut hos mig.

Men de anser att det är inget fel.

Ja ni ser själv. Jag går vidare med detta till konsument ombudsmannen och kanske man ska ut med det i pressen oxå. Jag anser att jag har kommit i kläm mellan två jättar som vägrar ta sina ansvar mot kunden. IKEA och Peab. Anlita inte dem om ni vill ha ett färdigt kök. Ikeas grejor är bra men sätt upp dem själva eller anlita en person själv inte genom IKEA. Det är mitt råd.

Tack för att ni har läst detta. Om ni hör någon som är på väg att anlita IKEA för hela jobbet varna dem så de vet att det kan gå jävligt fel men IKEA.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards