acasadipia

Alla inlägg den 2 april 2016

Av Pia - 2 april 2016 10:51

Här hos mig har barnen varit vakna sedan. Strax efter sex, sjjälv låg jag och drog mig till typ sju.

Mellan sex och åtta gällede tv:n och sedan har de suttit framför Xboxen. Lyckdes få i dem lite frukost mellan tv och spel. Och det lyckades oxå bli tjafs i samband med frukost. Vårat största problem här (enligt Joakim) är David, som tycker om att springa i bara sina boxerkalsonger och sjunga. Super härligt tycker han. Jag är nöjd så länge kalsongerna är på. Men Joakim har jätte stora problem med att David springer i bara kalsongerna. Joakim blir hysterisk och får världens utbrott. David som är snäll sätter på sig mysisbyxor. Och när dem är på då klagar Joakim på att David sjunger. Då ryter jag till och säger att David måste få vara sig själv han oxå. David är glad när han sjunger. All detta tjafs var under de tio minuterna vi försökte ha en trevlig frukost. Efter det blev det spel i typ två timmar innan jag sa nu får ni hitta på något annat. Var kreativa. De har målat och tvättat penslar i typ tjuggo minuter och tycker det var jätte länge sedan de fick spela eller titta på tv.

Känner ni igen er?

Själv har jag satt på tvättmaskinen och gjort ordning i köket. Diskmaskinen är på. Och så värker det i kroppen så jag måste lägga mig ibland och då tycker mina underbara barn att jag är lat. Tyvärr så syns ju inte värk och har man inte upplevt det själv är det svårt att förstå.

Nä nu ska jag fika med mina underbara barn

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards