acasadipia

Alla inlägg den 1 april 2016

Av Pia - 1 april 2016 07:19

Det är jätte skönt att det är fredag. Men killarna är så trött på fredagsmorgonar så det tar bort en del av det sköna. De kan inte säga till sig själva "ok jag är trött idag men i morgon får jag sova hur länge jag vill" och på det sättet göra morgonen lite lättare. Nä hos mig så är det grinit värre och man blir skogstokig och vill bara gå och gömma sig. Men har lyckats fått iväg till skolan och jag själv sitter på pendeln så nu kan det bara bli bättre.

Igår var jag uppe i Kalix med mina kollegor. Vi hälsade på kalix24 som tar våra samtal på kvällar och helger när vi själva är lediga. Det var verkligen en annan typa av växel. Eftersom de svara åt en massa olika företag små som stora. Som tur var får de upp en rad där det står hur de ska svara. De har även gubbar som visar hur hurtig eller allvarliga de ska låta på rösten när de svarar. Dessa gubbar borde vi oxå ha eftersom vi i bland svarar så mekanisk att de som ringer tror att vi är telefonsvarare och då sitter de och vänta på pipet. Vi var på en snabb visit i Kalix centrum och åt lunch. I Kalix hade de påskat till det med påskägg.

Det blev en lång dag i går. Äntligen hade man fördel med att bo i Märsta och nära Arlanda. Gick hem ifrån typ tjugo över sex och var hemma vid halv åtta. Mina kollegor fick gå upp betydligt tidigare och så kom de hem senare. På flyget hem hamnade jag brevid en tjej med en fem veckors bebis. Så små och söta dem är.

Idag är det verkligen grått ute. Det är blött oxå. Undra ifall det blir ljusare idag?

Här i en svacka med det mesta. Vill göra men gör inte. I mitt lilla söta huvud är jag ute och går promenader varje dag. Till och med styrketränar eller kör ett pilatespass. Men kommer liksom inte till skott och gör det. En annan sak jag gör i mitt lilla huvud är att städa hemma, tvättar fönster och kläder. Kommer inte till skott med det heller. Det känns som jag bara går omkring och är liksom. Ser vad som måste göras men sätter på mina skyddslappar och ser förbi eländet. Har väl inte tillräcklig energi helt enkelt. Jobbar ju 75 % nu så det tar kanske tid och hitta en balans som gör att jag orkar göra det jag vill. Får väl göra som mamma säger till mig hela tiden "var inte så hård mot dig själv" och låta tiden ha sin gång. Kommer ha så där fint hemma och kommer att träna när jag har mer energi i kroppen.

Ni får gärna peppa mig. Putta igång mig får ni gärna göra. Skriv och berätta om era svakor så vet jag att det inte är bara jag som har dem.

Ha det gått

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards