acasadipia

Alla inlägg den 5 februari 2016

Av Pia - 5 februari 2016 14:36

Om det inte är det ena så är det det andra. Nu har de upptäckt att min elcentral är full och måste bytas ut. De säger att den det blir klart i nästa vecka. Men vem vet med min tur så får jag bli glad om jag kommer hem till midsommar.

Börjat liksom misstro att det kommer att bli färdigt överhuvudtaget. Tänka negativa tanka. Jag som brukar se det positiva i allt. Ok jag ska försöka.

Positiva tankar:

Elcentralen kommer att bli snyggare
Slipper byta proppar
Det kommer bara att vara vippknappar.

Vet inte om det hjälpte. Längtar hem nu.

Dricka lite vin ? och äta lite onyttigt ikväll. Och ta nya tag i morgon.

Ha det bra

Av Pia - 5 februari 2016 08:44

Måndag och tisdag var jag sjuk men ont i halsen, huvudet och kroppen. Onsdag till och med idag har David varit hemma med samma sak plus feber. Är lite uttråkat. Har stickat klart Davids sockar.

Håller på med Joakims nu.

Igår kom bänkskivan (två delar) idag ör snickare där och sätter dit den och elektrikern samt rörmokare ska göra sitt. Plattläggare kommer på måndag. Det kanske inte hinner med finliret men de sa att köket kommer att vara så klart så jag kan flytta hem i helgen tjoho.

Ser ljuset i tunneln.

Ska nog gå och ta mig lite te sedan ska David göra sina läxor. Var och hämtade hans mattebok och svenskabok. Än sålänge så blir han glad för läxor. Man får njuta sålänge det varar.

Ha en trevlig fredag!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards