acasadipia

Direktlänk till inlägg 16 januari 2016

Vilken vecka!

Av Pia - 16 januari 2016 11:03

I Måndags kom bänkskivan tjoho. Men den kom inte ända in i lägenheten. Den fastnade i trapphuset en halvtrapp ner.

Då kom nästa problem snickarna skulle 7nte komm först på torsdagen. Fick ett godkännande av föreningen att den fick stå där. Frid och fröjd tills onsdag morgon. Då min projektledare skickade ett mail och sa att en snickare hade var förbi och konstaterat att bänkskivan inte kunde komma in hel och att man inte kan såga upp den på plats för riska att skivan skulle fläka sig och bli full. Fick lov att ringa till Ikea och säga kan ni hämta den. Ja men vi kan inte såga just denna skivan så du får beställa en ny som är sågad på rätt ställe. Så jag beställde hämtning och återköp av skivan i trappen. Sedan beställde jag en ny. Den felaktiga skivan blev hämtad igår kväll. Och nya kommer den 4 februari. Jaja den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Det kommer bli så fint när det blir klart.

En annan knäpp sak som hände i veckan är att jag trodde jag ringde Flügger i Märsta och beställde en tapetrulle till köket. När jag kom till butiken så sa de nä du har inte beställt något. Jag såg ut som ett stort frågetecken och sa men ni ringde och sa att den hafe kommit i går. Vilket Flügger har ringt och sagt att min rulle hade kommit då. Upptäckte att det var i Upplands Väsby. Ok tänkte jag får väl åka dit då. Ringde dem och frågade när jag måste jag senast komma och hämta. De sa kom när du vill. Hade tänkt åka i dag men jag håller mig nog inne i denna kyla.

Det positiva med det som har hänt är att jag känner mig starkare. Reagerar men klarar ut situationen.

Nu koncentrerar jag mig på hallen de veckor jag inte har barnen. Och barnen dem veckor jag har dem. Så snart är det den 4 februari och snart är mitt underbara kök klart.

Nu ska jag skrapa väggar kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Av Pia - Måndag 19 feb 06:45

Nu önskar verkligen att det ska bli vår. Börjar tröttna på vinter. Eller rättare sagt jag är trött på vintern. Mamma och jag planterade tomater och snaskpaprika i lördags. Så lit vår känslor har man. Det är bara det att man vill ut och gräva lite ...

Av Pia - Onsdag 14 feb 06:42

Godmorgon klockan är 06.06 och jag sitter på pendeln. Den går från Märsta 06.08. Gick tidigare så jag kunde ta det lungt. Kom 14 minuter innan avgång. Alarmet gick 04.45. Allt innan 05.00 är natt. Men ska få ta det lungt på morgonen och äta frukost, ...

Av Pia - Tisdag 6 feb 08:04

I fredags gick jag hem i regn. Lördagen hade man lite vårkänslor som höll i sig på söndagen. Men måndag morgon var det vitt ute. Jaha där försvann vårkänslorna. Och idag minus 14,3 grader. Nu är det vinter igen. Vad händer på bilarna när det är kallt...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards