acasadipia

Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Peppar mig själv.

Av Pia - 4 januari 2016 18:14

Målat andra gången runt fönster och bakom element. Har lovat en stödlinje för första våden. Tagit fram allt som behövs för att taprsera. Tog sedan en paus för lunch och pulkaåkning. Försökte intala mig själv att jag kan tapetsera. Gjorde som det stod på beskrivningen tog upp två rullar och bekanta mig med mönstret. Blev redo. Fan då hade det blivit mörkt. Men känner mig peppad att tapetsera imorgon. Skrapade rent en vägg till i hallen i stället. Känner mig riktigt duktig faktiskt.

Ikea ringde och sa att de hade en leverans till mig (bänkskivan) den kommer på måndag (11 Jan) tjoho den kommer. Om ty en och halv vecka är jag nog hemma igen.

Sedan ringde jag HSB om att det luktar som ett rökrum i badrummet. Och i morgon kommer en och kollar upp det.

Den tredje saken jag löste var garn. Köpte i sommras en kasse med nio garn nystan. Bestämde mig för att göra en poncho AB två döskallesjalar. Har typ ett och en fjärde del kvar på själ två. Fan tänkte jag förstås. Jag får leta hemma efter något annat garn så jag kan göra färdigt tvåan och sy ihop sjalarna för att sedan virka en kant runt hela ponchon samt kant runt kanten. Nu tänker ni kunde hon inte bara beställa mera garn. Nä ni så lätt var det inte för då hade jag gjort det. Satte ut en fråga i ett FB-forum där man säljer och köper garn. Jag hade tur någon hade just detta garn så ny kommer min poncho bli perfekt.

Som ni läste ovan ligger nu ponchon på vänt efter mera garn. Så jag började med Davids kuddfodral istället. En jättestor mormorsruta.

Så här ser pulkabacken ut. Lite snö men det går att åka.

Igår fick David för sig att sova på golvet mellan sängen och väggen. Han bäddade så fint till sig.

Joakim ville inte var sämre med bäddning. La till och med upp mitt nattlinne.

Ikväll har jag hört rykten om att David har tänkt sova under skrivbordet. Får väl gå ner i mammas källare och hämta upp en madrass åt honom. Man ska väl få göra lite tokiga saker på vinterlovet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards