acasadipia

Direktlänk till inlägg 26 november 2015

Nöjd ?

Av Pia - 26 november 2015 08:31

Igår jobbade jag förmiddag och åkte till Uppsala på eftermiddagen. Vi var på Ikea och elgiganten. Känner mig nöjd. Dels för att det som ska handlas inför renoveringen är klar och dels att min kropp orkar. Jag var inte helt slut när jag kom hem. Mer normalt trött som vilken som helst. Förut litade jag inte alls på denna känslan men börjar lita på den igen. Underbart. Håller på och bli jag själv. Men fortfarande måste jag stoppa mig och spara på energin i kroppen. Helt ok att bara sitta och ta en kopp te i soffan framför tvn. Behöver inte ha helt undan röjt. Lite trivsamt stök gör inget.

Tvättande en tvätt igår kväll. Hängde uppdelad oxå. Har senaste år satt på en tvättmaskin och sedan inte haft energi att hänga den samma dag. Framsteg. Pysselgalen som jag är var jag bara tvungen att gjuta lite ljus oxå. Nu hände det något konstigt. Var helt övertygad att jag tog en bild på ljusen, men hittade ingen. Jaja. Det blev vita ljus i går iallafall.

Idag kommer mamma till mig och vi ska packa det mest i köket. På onsdag kväll ska det vara tomt, och på torsdag kommer leveransen från Ikea. Så himmla spännande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards