acasadipia

Alla inlägg den 12 november 2015

?

Av Pia - 12 november 2015 08:42

Idag kom jag inte på någon rubrik. Det är faktiskt svårt att komma på korta och talande rubriker. Så ni får ett frågetecken av mig i dag.

Det är redan torsdag. Ojoj som man säger varje vecka vart tar dagarna vägen? Snabbt går dem. Mår fortfarande bra. Vet inte riktigt vad jag ska göra med detta må bra. Vågar inte riktigt lita på det. Därför vågar jag inte riktigt njuta av det. Om det är någon som har känt såhär berätta gärna för mig hur ni kunde börja njuta igen. Det är ju det här jag har längtat efter. Nu vågar jag inte njuta av det. Göra det som skulle stärka mig för jag är rädd att ramla igen. Skulle behöva träna upp min kropp igen. Gå promenader, styrketräna så jag får tillbaka min muskelmassa igen. Och då förhoppningsvis gå ner i vikt. Nu är kroppen trött och stel. Skulle behöva min pilatesboll. Men nu inför renoveringen av köket känns det som jag inte vill ha en stor boll att flytta på när jag röjer. Idag när jag kommer hem ska jag ta fram min Pilatesbok så kan jag kanske komma igång med pilates utan boll först.

Var på Ö&B igår med mamma. Ordnade två julklappar till barnen samt ordnade godis till Davids kalas. Ikväll ska vi åka till BR och fixa födelsedagspresent till David.

Längta väldigt mycket efter gubbens kramar. Dem stärkte mig väldigt. Jag kände mig älskad. Och han brukade säga du är bäst. Jag kunde liksom krypa in i hans famn och känna att så länge jag kan krypa in i denna famn så kommer allt att ordna sig såsmåningom. Nu har jag inte haft den famnen på över sex månader. Och fått försöka hitta den där känslan någon annanstans. Det har gått upp och ner. Men på något sätt har jag kommit vidare. Nu när jag börjar må bra har jag haft svårare att hitta den där känslan för att våga ta nästa steg. Jag ska fortsätta att leta så jag kommer vidare.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards