acasadipia

Direktlänk till inlägg 11 november 2015

Växelfel.

Av Pia - 11 november 2015 08:43

Jaha undra när jag kommer till jobbet idag? Nu anländer ett tåg. Jag sätter mig på det så går det när det går. Ingen idé att stressa upp sig. Enligt skylten går den om sex minuter. Får hoppas på det.

Rev lite tapet i går. Kändes skönt att riva och slita lite. För sorgen river och sliter i mig just nu. Idag är det ett halvår sedan min älskade gubbe bestämde sig för att döden var bättre än livet. Sex tunga månader har gått. Mina tårar kommer sällan men jag gråter inombords hela tiden. Det är så tomt utan honom. Vi sms minne tio gånger om dagen. Om vi inte träffades pratade vi över mobil eller Skype. Nu kan telefon vara tyst inte hela dagar men nästan. Får inte sms varje dag. Kanske varannan dag. Blir inte ens irriterad på att det plingar (min nyser) till i mobilen. Förrut plingade det hela tiden i tid och otid. Man tänkte men va fan. Även fast man tyckte om det. När det ringde och det stod "Dolt nummer" visste jag att det var han. Nu när "Dolt nummer" ringer blir jag glad först sedan kommer jag på det är inte han utan antingen någon fösäljare eller någon läkare eller myndigheter. Inte min kärlek. Han kommer aldrig att ringa mer i detta liv. Våra själar kommer nog att träffas igen. Men hur och när vet jag inte.

Ett litet inlägg tåget gick som det skulle. Nu närmar vi oss Stockholm en station i taget. Växelfel var/är i Karlberg så jag får vara glad för varje station jag kommer fram till.

De har ju hållt på att byta varm- och kallvatten rören hos mig. Idag stängde de av vattnet kl 7.00 för att koppla in dem. Fuck gå upp tidigt för att hinna duscha. Tänkte häller upp lite vatten till tandborstningen. Efter jag borstade dem så hällde jag ut det överblivna vattnet och kom på precis efter att jag inte hade hällt upp något till medicinen. Men tevatten hade jag. Lite för varmt kanske. Hällde upp ett glas satte ut glaset en kvart på balkongen. Det hann bli ok temperatur så jag fick i mig medicinen. Hade lite tid kvar innan jag skulle gå. Funderade på vad jag kunde göra. Jag vet inte hur det är mer er, men min hjärna funkar så att det jag inte kan göra vill jag göra. Kom på att blommorna behövdes vattna, ingen vatten så det gick inte. Kanske jag skulle torka av köksbordet, inget vatten. Ni ser dumma va. Jag satte mig och virka istället. Så typiskt mig. I kväll när jag har vatten igen så kommer jag har glömt bort de stackars blommorna och smulorna lär ligga kvar på bordet. Om jag inte hade varit duktig i går kväll med disken hade jag säkert velat diska oxå.

Kram på er. Jag behöver alla kramar jag kan få idag. Så kram igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards