acasadipia

Alla inlägg den 2 november 2015

Av Pia - 2 november 2015 08:35

Idag har jag vaknat upp till jag vill inte dag. Vill ingenting. Skulle vara sköt att stanna kvar i sängen, men det vill jag inte för i längden blir det tråkigt. Skönt att vardagen kommer igång igen, åka till jobbet träffa min trevliga kollegor, vill inte jobbigt att vara social.

Jaja det ordnar nog upp sig under dagen. När jag träffar min kollegor och telefonen börjar ringa så blir det nog bättre. Och när jag får fortsätta på mitt projekt mellan samtalen så kommer nog humöret gå upp.

I fredags glömde jag min mobil hemma. Så det är därför jag inte har skrivit sedan i torsdags. Hoppas ni inte har längtat ihjäl er under skräckhelgen. Har varit fullt sysselsatt i helgen. Mamma har mått dåligt så jag har varit ut med Rasmus på hans promenader. Han har läst morgon-, eftermiddags- och kvällstidningen med mig. Det är tydligen väldigt mycket man kan läsa enligt Rasmus. Han skriver lite oxå. Och när han försöker skriva riktigt ordentligt så plockar jag upp det mesta av det. Lite av texten finns kanske kvar, men han blänger lite på mig eftersom han ansträngde sig så.

Det är tur han är söt. Annars hade jag nog inte orkat. Eller det kanske är så att det var på gränsen av vad jag orkar. Kanske därför jag har känslan vill inte idag.

Har ingen bok idag. Har inte fått igång min e-bok. Något är fel. Men har kontakt med supporten så det ska väl lösa sig. Men jag kan ju inte bara sitta och glo på pendeln så jag har tagit med mig virkning. Spindelskjalen den kan jag virka utan mönster nu så det är bara att sitta och virka och virka osv.

Ha en bra dag.

PS. känns faktiskt lite bättre nu när jag har fått skriva lite. Blir nog bättre under dagen. DS.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards