acasadipia

Direktlänk till inlägg 24 september 2015

Konstigt!

Av Pia - 24 september 2015 07:14

Jaha torsdag redan! Idag är det en konstig dag. Var jättelänge sedan jag lämnade barnen och sedan gick direkt till pendeln. Men har fått anpassa arbetstiden till de elevledda utvecklingssamtal som killarna ska ha i eftermiddag. Bra träning oxå tills jag ska börja jobba mera. Men det dröjer.

Värken i kroppen är nästan olidlig. Men två Alvedon och en ipren hjälper ganska bra. Känner att det är bara att kämpa emot värken. Vänja muskler att röra sig och tycka om det. Troligen spänner jag mig omedvetet och tror att den ända lösningen nu är att röra på mig. Lite värktabletter hjälper ju oxå som sagt. Nu ska jag bara framåt är trött på detta. Förstås så tar jag mig en vila när jag kommer hem så jag är inte hel hård mot mig själv.

Såg en rolig bild på FB i morse så jag tog en skärmbild

När jag la in första bilden så såg jag den andra oxå den är bra den med.

Nu hoppas jag ni sitter ner. Jo i morse så hände det något mycket konstigt. Klockan ringer (jävligt tidigt) kl fem. Går upp för att duscha, hör att Joakim kliver upp. Säger till honom du kan ligga ett tag till. Vet ni vad han svarar? Håll i er nu. Jag vet, men tänkte städa lite. Hör ni vad han säger kl fem på morgonen städa!. Ja han sätter i gång och får även upp David att städa. Båda var väldigt målmedvetna. Jag sa till dem i måndags att det blir ingen Tv-spel i helgen om ni inte har börjat att städa innan fredagen. Sa även jag meddelar er när vi lägger oss och läser på torsdagen hur det blir. Det försökte fråga mig i morse om det räcker med städande för att de ska få spel i helgen. Jag svarade det märker ni i kväll när vi har lagt oss. Har faktiskt inte tjatat på hela veckan. Sa bara reglerna på i måndags och sedan har jag inte sagt något mera. Kan säga detta är min andra vecka med barnen utan tjat, och det verkar börja funka. De tar fram saker till vardagsrummet och när de är klara tar de bort det. Tallrikarna efter måltiden har ställts på diskbänken. Så det verkar funka. Jag kan koncentrera på andra saker. Visseligen har min kropp inte varit med mig så disken har blivit lidande. Men diskar lite i taget. Det blir bra till slut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Av Pia - Måndag 19 feb 06:45

Nu önskar verkligen att det ska bli vår. Börjar tröttna på vinter. Eller rättare sagt jag är trött på vintern. Mamma och jag planterade tomater och snaskpaprika i lördags. Så lit vår känslor har man. Det är bara det att man vill ut och gräva lite ...

Av Pia - Onsdag 14 feb 06:42

Godmorgon klockan är 06.06 och jag sitter på pendeln. Den går från Märsta 06.08. Gick tidigare så jag kunde ta det lungt. Kom 14 minuter innan avgång. Alarmet gick 04.45. Allt innan 05.00 är natt. Men ska få ta det lungt på morgonen och äta frukost, ...

Av Pia - Tisdag 6 feb 08:04

I fredags gick jag hem i regn. Lördagen hade man lite vårkänslor som höll i sig på söndagen. Men måndag morgon var det vitt ute. Jaha där försvann vårkänslorna. Och idag minus 14,3 grader. Nu är det vinter igen. Vad händer på bilarna när det är kallt...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards