acasadipia

Direktlänk till inlägg 19 september 2015

Hur ska vet man?

Av Pia - 19 september 2015 13:20

Vad ska man göra när det inte syns utanpå att det är kaos inuti? Det värker, pirrar och tankarna flaxar om kring. Men ingen ser det för på utsidan ser jag frisk ut. Men jag kämpar varje dag med allt. Dels att göra något och dels att hejda mig att göra för mycket. Kämpa med att acceptera att det är så här nu samtidigt som jag måste gå vidare. Hur gör man när man ena stunden är full med energi och andra inte? Vad gör man när man är trött på att kämpa och vill bara dra täcket över huvudet? Man är trött på att känna så här, vill göra mer. Jag tycker att livet rinner i från mig just nu och jag kan inte göra vad jag vill. När jag tittar tillbaka det senaste året ser jag en massa kamp för att gå vidare och när jag tittar framåt ser det it lika dant. Var är det där ljuset jag brukar se. Vem släckte det?

Ibland trotsar jag mig själv tar mig ut på äventyr till Coop eller något sådant. Eftersom jag vill ha krafter kvar när jag kommer till affären tar jag bussen. om det finns plats på bänken vi busshållplatsen så sätter jag mig, men får förstås irriterande blickar från pensionärer som tycker de har mer rätt att sitta än jag. Får höra kommentarer som ja dagens ung är så lata, osv. Jag blev sur en gång och sa lite halv högt att även yngre kan ha ont i kroppen och behöva sitta ner. Ännu en kamp. Mådde jag bra så hade jag inte ens satt mig hade inte ens tagit bussen en hållplats, utan hade gått eller cyklat. Och jag önskar så himmla mycket att jag ska orka göra det. Det blir så mycket enklare då. Och så får man gratis motion.

Har i allafall varit ut på min promenad i långsam ? tackt. Ganska nöjd ? med det faktiskt. Det är min gottedag idag, men än har jag inte stoppat i mig något. Funderar på att göra en äppelpaj till i kväll.

Nä nu ska jag gå och ta några tabletter så värken lättar sedan ska jag sätta mig med en kopp te och virkningen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards