acasadipia

Direktlänk till inlägg 16 september 2015

Antisocial!

Av Pia - 16 september 2015 09:01

Har inte skrivit på länge. Mår inte så bra just nu. Tar en dag i taget. Är sjukskriven på heltid denna vecka oxå. Börjar jobbar den 22 sep igen. Men just nu känner jag att det är otäckt att vara social. Vill bara stänga in mig i min lägenhet. Gå ut mina promenader utan att prata med någon sedan gå hem. Men livet är inte så. Behöver ju det sociala livet för att komma vidare. Men det är inte lätt när man vaknar med värk i kroppen. Sitter och skriver på datorn brukar skriva på mobilen och där har jag foton. Så bilder kommer senare.


Försöker iallafall att vara social. Var bortbjuden i måndags. Det var trevligt. hade med mig en mandalduk till henne. Hon uppskattade den jätte mycket och la den på köksbordet på en gång.


Igår kom en efterlängtad bok i brevlådan. En bok men en massa olika mormorsrutor. Ska testa de flesta. 


I går träffade jag gokorvarna för attta dem till talpedagoen. Efter att Peter hämtat upp barnen. Så gick jag till Coop och hämtade ut ett packet. I detta paket låg det en massa garn och andra roliga pysselsaker. 


Joakim hade hem en gubbe han hade gjort i slöjden. han verkar väldig nöjd med den för han visade den för alla han kunde. Den var väldig fin.


Jag trotsade regnet och var ute på en promenad på 30 min. Känner mig sjuk duktig att gick ut även fast vädret var dåligt.


Även fast det hände flera positiva saker i går så kände jag mig sorgsen igår. Och i dag vaknade jag och hade ont i kroppen. Och känner mig tung i sinnet. Men solen skinner och dagens promenad blir torrare, så kanske lättar värken och det tunga när jag kommer ut i solen.


Ha det bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Av Pia - Måndag 19 feb 06:45

Nu önskar verkligen att det ska bli vår. Börjar tröttna på vinter. Eller rättare sagt jag är trött på vintern. Mamma och jag planterade tomater och snaskpaprika i lördags. Så lit vår känslor har man. Det är bara det att man vill ut och gräva lite ...

Av Pia - Onsdag 14 feb 06:42

Godmorgon klockan är 06.06 och jag sitter på pendeln. Den går från Märsta 06.08. Gick tidigare så jag kunde ta det lungt. Kom 14 minuter innan avgång. Alarmet gick 04.45. Allt innan 05.00 är natt. Men ska få ta det lungt på morgonen och äta frukost, ...

Av Pia - Tisdag 6 feb 08:04

I fredags gick jag hem i regn. Lördagen hade man lite vårkänslor som höll i sig på söndagen. Men måndag morgon var det vitt ute. Jaha där försvann vårkänslorna. Och idag minus 14,3 grader. Nu är det vinter igen. Vad händer på bilarna när det är kallt...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards