acasadipia

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2015

NÄR?

Av Pia - 22 augusti 2015 09:04

När ska jag få må bra? När ska jag få vakna upp och tycka att livet är roligt? Jag vet att det kommer att komma men när? Jag är så himmla trött på att må så här. Jag vill gå promenader, vill le och skratta från hjärtat. Ja jag ler och skrattar men det är inte hela jag som gör det. Idag vaknade jag upp och kroppen värker och känns som gelé. Huvudet är sorgset. Depression i kroppen och sorg i själen. Depressionen tar tid att läcka måste ha tålamod säger terapeuten och läkaren. Sorgen går i olika faser som jag måste igenom säger de. Men när båda slår till samtidigt så blir det kaos i min kropp och huvud. Jag har ju så mycket jag kan glädjas åt. Men allt är bra en gråaktig skimmer. Vill ut ur det men det känns som jag bara kommer djupare ner. Är det någon fas jag måste igenom nu eller. Det som brukar hålla mig över ytan funkar inte riktigt nu. Kan kanske se lite ljusare stund ett tag ty sammanlagt en timme per dygn. Resten är grått. Hoppas på att vardagen ska hjälpa mig upp. Nästa vecka kommer barnen och jag börjar jobba. Jag kanske behöver rutiner för att hålla huvudet över ytan. Jag hoppas på det. Håll tummarna att det är så.

Ikväll är jag bortbjuden så ska försöka bli en trevlig gäst.

Jo jag handarbeta. Har gjort detta i veckan.

Gjort klart en av två döskallesjalar, det ska bli en poncho tillslut.

Tröttnade på döskallar så jag har nu börjat virka en stor mormorsruta som ska bli ett kuddfodral beställt av Joakim.

Börjat sy på hundtäcket (äntligen). Vovven som ska ha den kommer att se ut som en tiger.

[Bild]

Allmänt · SY · Virka
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards