acasadipia

Alla inlägg den 15 augusti 2015

Av Pia - 15 augusti 2015 08:40

Ja då sitter mam på balkongen själv. Försökte ha en familjefrukost med barnen i köket. Men efter fem minuter var de klara. Så jag har tagit mitt te och virkburk ut på balkongen.

Har utsikt över gården där de har satt upp tält till kvällens föreningsfest.

Och om jag bara tittar inne på min balkong så har jag dessa fina blommor att titta på.

Den röda är en kärlekspelargon och den vita är en mårbacka. Tittar jag lite snett bakåt och uppåt så kan jag lägga ögonen på mina jätte pelargoner

Den ena är nog en Bornholm men den andra vet jag inte. Lappen jag hade har försvunnit.
Om jag bara vrider mitt huvud så kan jag titta på en pelargon som heter Tror.

Och bakom mig har jag mitt Olivträd.

Och allt detta kan jag njuta av medans jag dricker mitt te och virkar och hör mina barn spela Star Wars på X-boxen. Det var det som locka bort dem från frukostbordet.

Som ni ser så har det städat. De röjde golvet i går innan de började att spela. Och när de vaknade i morse (5.40) började de städa sina skrivbord. David städade även sin lådhurts. Man fick inte in lådorna förut. Så de är värda att spela. Det är bara dammsugning kvar så är det helt klara. Men man måste ju vila lite från städningen.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards