acasadipia

Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av Pia - 13 augusti 2015 08:33

Snart har det gått en vecka igen. Torsdag.

Det blir jobbigare och jobbigare att gå upp på morgonen för mig och barnen även fast vi gick och la oss tidigare igår.

Igår försökte jag vara en bra förebild för mina barn när det gäller städning. Jag sa till dem att jag brukar sätta upp mål varje dag på vad jag ska ha gjort innan jag lägger mig. Igår va det att röja hallen och hänga tvätten. Förutom matlagning alltså. Så jag sa att bestäm er för att göra något i ert rum så slipper det bli så mycket att göra när ni ska städa på Söndag. Det är alltså bombnedslag i deras rum. Jag gjorde mitt. Mina barn satte sig och pärlade pärlplattorna. Jag nämnde för dem att det inte blir någon veckopeng om det inte är städat när de går till pappa på söndag. Hjälpte inte. Nu ska jag nog säga att det blir inget tv-spel om de inte börjar gör något idag. De får spela fredagskväll till söndag. Så det kanske får dem att göra något.

Dagens mål är köket och vika tvätten.

Ha det bra.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards