acasadipia

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2015

Vilken dag!

Av Pia - 12 augusti 2015 08:59

Igår tog jag semester för att ha inskrivningssamtal på KS i Huddinge. Hade tid kl 11. Var där ty halv elva. Kom in till doktorn ca tjugo i ett. Tog kanske en kvart sedan pratade jag med en sjuksyster. Fick i mig raggmunkar och fläsk innan jag skulle till narkosläkaren för samtal kl 14. Kom in till henne tio över och då sa hon förlåt att det dröjde. Sedan upp till sjuksköterskan igen för blodprov. Kom hem strax efter fyra. Helt slut. Värre än att jobba. Fick med mig en spruta med blodförtunnande som jag ska ta på mig själv på söndag, alltså dagen innan operationen. Jag som är spruträdd. Men min kompis kommer över så och ger mig stöd så ska jag nog klara det. De var lite snälla mot mig oxå. I vanliga fall ska man infinna sig prick kl sju på operationsdagen, men eftersom jag kommer från Märsta så behöver jag inte vara där först åtta. Snällt va?

Var ju trött i går ville verkligen inte laga mat tänkte David är på fotbollsträning och äter korv efter den, då kan jag och Joakim ta något lätt. Försökte med att vi skulle äta gröt. Nä han ville ha våfflor. Jag gör smeten sa han. Vi gjorde smeten tillsammans och gräddade dem tillsammans. Men mitt i försökte han smita. Han hade inte stängt av tvn och sa, man ska inte ha tvn på om ingen tittar så det är nog bäst jag går och tittar. Nä vet du vad ska du lämna mig med det här. Han svarade ok då jag dukar då. Kan säga att han gick inte till tvn förrän vi hade ätit klart och plockat undan. Han var riktigt duktig.

Hade ingen bild på deras pyssel i går det här gjorde de.

Var hos dietist idag. Berätta att jag faktiskt hade avståt glass några gånger i somras.och försökt hålla mig till regelbundna mat tider utan att små äta så mycket. Men klart så har jag syndat ibland.
Hade varken gått upp eller ner så han sa bra jobbat. Ska träffa honom om en månad ska verkligen försöka få in mat rutinerna och försöka få in några promenader som en vana.

Ha det bra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards