acasadipia

Alla inlägg den 11 augusti 2015

Av Pia - 11 augusti 2015 09:34

Igår kom killarna hem igen. Den lilla älskar att springa barfota så hans fötter var nästan svarta. Satte fram en balja med fotsalt så de skulle bli så där fina som barnfötter kan vara. Tvåla in dem, gnugga dem, fick använda nagelborste och ta bort resten med nagelpetare. Gjorde lika med händerna. Klippte naglarna oxå. Storebror fick lika behandling. David sa tänk om du kunde göra det varje dag. Då sa jag om dina fötter är så här smutsiga varje dag måste vi det. Efter lite tjat av killarna fick de sina fingernaglar målade oxå. David har blå naglar på ena handen och lilla på andra. Joakim har blåa på den ena och röda på den andra.

Men innan fotade han de sätta wasitejp på toarullar. Så lite pyssel hans med.

Joakim hade varit så spänd på att börja på fritids så han hade magknip när jag hämtade honom. Huvudet värkte oxå. Så i går hoppade han bågskytte. Nu mår han bra igen.

Är på väg till Huddinge sjukhus för att bli inskriven för operation på måndag. Det tar typ en timme och tjugo minuter dit med pendel och buss. Inte så himmla roligt.

Idag hoppas jag nästan på ett ordentligt åskoväder. Det är så kvalmigt idag. Man blir nästan svettig av att blinka.

Idag är det tre månader sedan min älskling tog sitt liv. Saknar honom så himmla mycket. Tycker det var i går det hände, men samtidigt var det evigheter sedan. Det är bara tre månader. De brukar säga att det tar minst ett år innan det blir lättare. Det är nio månader kvar dit. Hoppas det blir lättare innan för det här är inget roligt.

Min kusin Elin skulle ha fyllt 41 år idag. Grattis. Du kände ju min gubbe så ni kan väl fira tillsammans. I oktober blir det 19 år sedan hon dog. Helt ofattbart. Saknar henne oxå.

Ha en trevlig tisdag jag ska ha en så bra som möjligt. Kramar

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards