acasadipia

Alla inlägg den 9 augusti 2015

Av Pia - 9 augusti 2015 21:08

Imorgon är det dax att gå och jobba. Fyra veckor har gått. Tre veckor på Gotland men barnen, mamma och Rasmus. En vecka hemma. Hundvakt i början av veckan, bröllop på torsdagen och grill med två grannar på lördagen. Jag var hund vakt för mamma och Kristina var på Målarkurs i Göteborg. Men det blev inte riktigt som det var tänkt. På söndags morgon ringde mamma mig och sa att hon var magsjuk, så jag fick gå dit åk hämta Rasmus och ringa Kristina och guida henne till Märsta. Mamma mådde bättre så de åkte på måndag morgonen och båda gick kursen den dagen. På tisdagen blev mamma sämre och stanna hemma. Tidigt på onsdags morgonen ringde hon rådgivning och de sa åt henne att ringa efter en ambulans. Det visade sig att hon hade tarmvred och opererades i torsdags kväll. Hon är kvar i Göteborg men mår någolunda bra. Kristina tog mammas bil och körde till Märsta på onsdagen (första gången en sådan lång resa ensam). Sov över hos mig tog sedan med Rasmus till Gotland. Så nu är de på ön och har det bra och väntar på att mamma ska komma hem. 


Om en vecka ska jag operera mig. Då ska de ta bort äggstockarna och äggledarna. Ska vara envis att vara kvar tills magen och kisseriet fungerar innan jag åker hem från sjukhuset.


Så det har hänt lite för mycket för mig nu så kroppen har börjat strejka. har ingen som helst energi i den. Vill göra en massa men kroppen säger nej, nej, nej, du ska bara sitta och ta det lungt. Så jag som hade tänkt städa i helgen så det var fint till barnen kommer hem blev inte. känner mig nervös för morgondagen. När ska jag gå upp? vilken tid går pendeln? Vad ska jag ha till lunch? Vad ska vi ha till middag? Kommer jag orka att jobba halvdag? En massa frågor far runt i huvudet.


Ja, ja jag ska inte planera så himmla jag blir bara stressad och orolig och så känner jag mig som en dålig mamma som bara funderar på om jag orkar ta hand om dem. Men det är klart jag gör det. Jag klarar ju allt om jag vill. 


Gå tillbaka till torsdagen. Min bästa kompis Pia gifter sig med sin Rachid. De var så söta, de såg så de löjligt kära ut. Så även fast mamma var i Göteborg och operera sig så hade jag det jätte roligt. På vägen hem kom sorgen rakt över mig tårarna rinner, men ganska snabbt började jag bli arg på gubben för han utsätter mig för det här. För om han hade varit i liv så hade jag inte behövt åka hem själv mitt inatten. Det var nog ingen som vågade hoppa på  mig för jag såg så arg ut.


Nä nu ska jag gå och lägga mig sov gott!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards