acasadipia

Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

Robot!

Av Pia - 30 juni 2015 08:34

Min kropp är som en robot. Den rör sig framåt och för mig dit jag ska. Kanske inte riktiga robotar känner, men den här har ont i kroppen, det pirrar och kryper i den. Jag bryr mig om omvärlden men samtidigt kan jag inte ta in andras känslor så det känns som jag inte bryr mig. Har stängt av mig lite och bryr mig inte om att känna. Varken glad ? eller ledsen ?. Bara är. Som en Robot.

Borde göra något åt lägenheten. Städning på jag göra. Men koncentrera mig på att få i mig mat istället. Är faktiskt inte så sugen på att äta. Men vet att jag mår faktiskt bättre om jag äter. Målet är ju att må bra.

Hemma känns det tungt att andas. Vet varför. Gubben och jag hade planerat att han skulle vara hos mig dessa två veckor innan jag och baren skulle vara bort i tre veckor. Nu är jag här men inte han. Det kanske blir lättare i höst när man inte har eller hade några planer på att vara med varandra.

När man står här med facit i hand. Både ångrar och inte av beslut jag tog angående gubben. Ångrade att jag inte var med honom mera, hjälpte honom mera. Jag vet att jag gjorde det jag kunde göra för honom. Jag mådde inte själv bra. Orkade knappt med mig själv. All energi och kraft gick till barnen. Hade ingen över till gubben och mig. Önskar att jag hade mått bättre så hade jag kunnat hjälpa honom. Men jag gjorde inte det. Mår fortfarande inte bra. Nu har sorgen tillkommit oxå. Så nu har min reptilhjärna satt igång som gör att jag gör det jag ska göra.

Hoppas ni som läser detta mår mycket bättre och njuter av sommaren. Jag ska försöka göra det
Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards