acasadipia

Direktlänk till inlägg 12 juni 2015

Minnena!

Av Pia - 12 juni 2015 09:02

Just nu är det jobbigt att minnas. Minnen kommer upp överallt där vi var tillsammans. Hur han gick, hur han stod och väntade på mig, köket en riktig jobbig plats. Det var ju han som lagade den mesta maten, det var han som diskade de flesta diskarna, det var ju han som var där mest. Hans del av soffan, där han satt/låg och höll på med sin dator medans jag hansarbetade. För att få närkontakt så brukade han hålla mig i foten. Ja ni förstår nu arbetar min hjärna på högtryck för att minnas alla detaljer från vårat liv tillsammans. Men när jag gör det nu så gör det ont, hoppas jag någon gång kommer att känna värme och glädje istället när minnena kommer. Försöker verkligen gå vidare, försöker verkligen glädjas åt det lilla. Det är skit jobbigt att se alla par som man passerar, när de håller varandra i handen, tittar på varandra så där man gör när man älskar någon, pussas, kramas osv. Samtidigt tycker jag om att se det för känslan att vara kär i någon är härlig och det sprider glädje omkring sig. Ni som har en partner som ni älskar komihåg att vissa att ni älskar hen och fota nära och kära. När de är borta så betyder korten väldigt mycket.

Nu gjorde jag det igen skriver av mig min sorg. Jaja tålamod.

På jobbet mellan samtalen så virkar jag en Manadala duk. Hade börjat på en hade typ fem varv kvar. Då repade jag upp den blev inte nöjd. Började om från varv tre. Bild kommer i morgon. Så här såg den ut när jag innan jag repa den (plus ett antal varv till)

Har fortsatt på Rasmus matta.

Igår kom bilderna på min fotbollskille. Så söt.

I förrgår virkade jag två hjärtan ett till min kraven Pia (lilla) och ett till min älskling som jag hoppas jag får sätta vi hans urna på begravningen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Av Pia - Måndag 19 feb 06:45

Nu önskar verkligen att det ska bli vår. Börjar tröttna på vinter. Eller rättare sagt jag är trött på vintern. Mamma och jag planterade tomater och snaskpaprika i lördags. Så lit vår känslor har man. Det är bara det att man vill ut och gräva lite ...

Av Pia - Onsdag 14 feb 06:42

Godmorgon klockan är 06.06 och jag sitter på pendeln. Den går från Märsta 06.08. Gick tidigare så jag kunde ta det lungt. Kom 14 minuter innan avgång. Alarmet gick 04.45. Allt innan 05.00 är natt. Men ska få ta det lungt på morgonen och äta frukost, ...

Av Pia - Tisdag 6 feb 08:04

I fredags gick jag hem i regn. Lördagen hade man lite vårkänslor som höll i sig på söndagen. Men måndag morgon var det vitt ute. Jaha där försvann vårkänslorna. Och idag minus 14,3 grader. Nu är det vinter igen. Vad händer på bilarna när det är kallt...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards