acasadipia

Direktlänk till inlägg 10 juni 2015

Sommatlov!

Av Pia - 10 juni 2015 17:53

Var på skolavslutningen idag. David börjar ettan och Joakim trean i höst. Det betyder att jag bara har skolbarn. Ojojoj vad tiden går fort. Var de inte bebisar nyss? David undrade varför han fick gå hem på morgonen. Jag svarade för att göra den här dagen lite extra. Så vi gick hem och fikade med tigermuffins, kanelgrifflar och glass och såg klart Tarzan-filmen från i helgen. Sedan gick de ut och blåste såpbubblor som de hade fått av mig. Tröttnade snabbt så de ville ha vattenkrig istället självklart. När de hade det kom en kompis (vars farfar bor i sammabort) som kom med upp ett tag. David sa senare att dagen hade varit bra. Slutade med att pappa Peter kom med pizza som vi åt här innan de åkte hem.

Det blir alltid himla tyst när killarna åker. Så jag ligger här och lyssnar på när andra barn spelar basket utanför.

Får jag presenterar Rocky. Han blev klar i går. Jag gjorde ett halsband till honom oxå. Han är inte min bästa skapelse men det var första gången jag gjorde afrikanskablommor och bildade en figur. Vill bara tala om att han ska vara en bulldog om ni inte ser det.

En bild på sommarkillarna. Joakim vill egentligen inte ta kort. David är en linslus som vanligt.

Igår köpte jag två toppar. Den svartvita tänkte jag ha på begravningen och det blåvita hade jag i dag.

Beställde även en bukett till begravningen. Skönt att få det överstökat så man inte går och tänker på det. Nu är det bara ett par svarta tygskor så är jag nog färdig för begravningen.

Åker ju till Gotland om en vecka, nu kommer det jobbiga vad ska man ha med sig. Förut tyckte jag det var hur lätt som helst att packa. Nu har jag nästan ångest. Gubben brukar hjälpa mig och skriva listor vad jag ska ha med mig så det blev lättare. Nu får jag försöka göra det själv. Inte lätt. Börja redan tycka det är jobbigt. Rädd att jag ska glömma något viktigt som mina tabletter. Det brukar lösa sig. Jag ska försöka andas lungt och skriva en lista.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards