acasadipia

Alla inlägg den 23 januari 2015

Av Pia - 23 januari 2015 08:54

Visst är det vackert med all snö. Jag jag förstår att det är jobbigt för er som måste skotta. Men tänk så här. Frisk luft och motion. Härligt. Nu tycker jag det kan vara så här ett tag. En fem till sex minusgrader. Perfekt.

Ja mitt första försök med pappersmassan kanske inte blev så lyckad men ska testa engång till.

Håller på att bli klar med min fönsterremsa som snarare blir en löpare. Funderar på nästa projekt. Ett par knä socker eller en stjärniga eller en oval trasmatta. Ska göra alla tre det är bara frågan om ordningen. I helgen ska jag fixa barnens gardiner. Värma upp mig lite på symaskinen innan jag ska göra hundtäcket till Flipp.

Håller på med en surdeg. Igår matade jag den, i morse gjorde jag fördegen. Problemet hemma är att jag varken hade varmvatten eller varma element. Micrade en tallrik och ställde bunken på.

Allmänt · Pyssel · Surdeg · SY · Virka
Av Pia - 23 januari 2015 08:53

Visst är det vackert med all snö. Jag jag förstår att det är jobbigt för er som måste skotta. Men tänk så här. Frisk luft och motion. Härligt. Nu tycker jag det kan vara så här ett tag. En fem till sex minusgrader. Perfekt.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Ja mitt första försök med pappersmassan kanske inte blev så lyckad men ska testa engång till.

[Bild]

[Bild]

Håller på att bli klar med min fönsterremsa som snarare blir en löpare. Funderar på nästa projekt. Ett par knä socker eller en stjärniga eller en oval trasmatta. Ska göra alla tre det är bara frågan om ordningen. I helgen ska jag fixa barnens gardiner. Värma upp mig lite på symaskinen innan jag ska göra hundtäcket till Flipp.

Håller på med en surdeg. Igår matade jag den, i morse gjorde jag fördegen. Problemet hemma är att jag varken hade varmvatten eller varma element. Micrade en tallrik och ställde bunken på.

Allmänt · Pyssel · Surdeg · SY · Virka

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards