acasadipia

Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

På väg till jobbet!

Av Pia - 13 januari 2015 09:01

Ja ni läste rätt. Ska börja jobba 25 %. Två timmar varje dag. Är rätt nervös faktiskt, men känner mig positivt till det. Jag klarar mig ju till pendeln på isbanorna. Konstaterar att gruset som HSB har lagt ut hjälper väldigt lite medans sanden kommunen har lagt ut funkar bra.

Förra veckan hade jag besök av min kompis Pia och hennes hund Flipp. Har fått i uppdrag att sy ett täcke till Flipp, så passade på att rita av täcket han hade på sig.

Flipp blev trött så han somnade i mattes knä.

Samma kväll kom min kompis Jessica över på te så jag hade full fart den dagen.

I helgen och i går gick till undanröja julen samt en veckostädning.

Killarna kom hem igår. De har inte varit hemma på två veckor så det kändes underbart att ha dem hemma igen. De verkar glad oxå.

Ha en bra dag och håll tummarna för mig att jag orkar med att jobba nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards