acasadipia

Direktlänk till inlägg 17 september 2014

Gjort fel igen!

Av Pia - 17 september 2014 06:35

Skam den som ger sig. Brukar det heta. Nu repar jag upp för tredje gången. Tänk om jag skull kunna läsa beskrivningen ordentligt innan jag börjar så en del fel inte görs. Nu vet jag iallafall hur man virkar specialmaskorna. Så när jag väl börjar igen (på rätt ställe) så kommer det att gå undan. De här tofflorna har tre moment. Först sulan. (klar) Sedan det som ska vara runt foten. (repar upp för tredje gången) och sist skaftet. (blir intressant och se hur många gånger jag måste repa upp). Tessan de kommer att bli färdiga. När jag väl har lyckas med ena foten så kommer den andra gå som en dans. Hoppas de passar bara.

Idag kom jag ihåg mobilen. Men efter att ha varit duktig och ha hjälm på mig i går utan att ha barn med sig, så glömde jag den. I morgon kanske jag kommer ihåg båda sakerna.

Föresten så har jag bara tre mormorsrutor kvar innan det är dax att sy ihop lapparna. Tror nog David blir glad.

Försökte få folk att beställa ugglor av mig men ingen nappade. Mina barn och gubben min har lagt in beställningar. Men av dem så tjänar jag inga pengar på. Om någon är intresserad av ugglor så säg till. 50 kr st tar jag. Man får välja färg, ifall man ska ha öppna eller stängda ögon och fall man vill ha en nyckelring.

Måste säga för att fungera bra behöver man människor omkring sig som man tycker om. Både på nära och på avstånd. Hemma känner jag mig älskad, på jobbet känner jag mig omtyckt. Så jag ska nog ta mig igenom denna låga period som min kropp känner nu. Trivs ju både på jobbet och hemma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards