acasadipia

Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av Pia - 17 augusti 2014 09:12

I torsdags hade jag så ont i kroppen att vara tvungen att gå hem efter halva dagen. När jag kom av pendeln gjorde det både ont och så kändes det som kroppen var gjord av gelé. När jag vaknade i fredags var jag öm i kroppen bestämde mig att det var nog bäst att vara hemma och vila så det blir bra igen. Nu är det söndag och det känns helt ok. Det är konstigt vad det psykiska kan ställa till med. Jag hade en motgång i början av veckan och det satte sig på kroppen. Det var länge sedan jag blev så här dålig. Brukar kunna ta tabletter och klara dagen. Det positiva med detta är att även fast jag får så ont så går det snabbt över och jag klarar det.

Igår satte jag ut några barn jackor och påslakan med barnmotiv på Facebooks sidan "köp och sälj i Märsta/Sigtuna" efter ca två timmar så var allt sålt. Helt otroligt. Har aldrig varit med om det. Trodde faktiskt inte att någon ville ha begagnade påslakan, tänkte om de inte blir sålda så skulle jag göra remsor av dem och virka mattor till barnen.

På tal om mattor håller jag på med en rund plastmatta till badrummet. Har fått repa upp flera gånger för den blev antingen formad till en skål eller så blev den vågig. Tydligen gäller det att öka rätt antal maskor hela tiden så den håller sig platt. Jätte svårt faktiskt. Men så här ser den ut nu.

Lite vågig men får nog leva med det. Allt kan inte vara perfekt.

I fredags kom ett skrivbord från min kusin till mig. Jag kommer inte gå in på turerna som var innan bordet kom till mig. Men nu är mammas morfars skriv bord hos mig.

Vi var på Läkarmissonen upp vi eurostop och shoppa lite.kan säga att jag ligger på plus efter tidigare försäljning. Men köpte detta.

David köpte en bil och ett flygplan. Gubben ett stort vattenglas. Som ni ser så ska vi pärla en massa nu.

Ha en bra dag.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards