acasadipia

Direktlänk till inlägg 27 mars 2014

Pappas födelsedag

Av Pia - 27 mars 2014 08:00

I dag skulle pappa ha blivit 73 år. Det är lite tungt. Men tänker köpa hem kanelbullar till barnen och mej som vi kan fira hans dag med. Han älskade kanelbullar. Grattis pappa saknar dig.
Såg ett program i går om en familj som en av döttrana dog i Thailand av en jätte manet. De hade lagt en bok vid gravstenen (i en liten brevlåda) där vänner och släkt fick skriva sina känslor. En kompis till flickan hade skrivit " nu har du varit död förlänge du kan komma hem nu" Det är ju precis så man känner.

Det gick lättare i dag att få i väg killarna. Joakim tycker verkligen att kläder är ett ont måste. Det är så himmla jobbigt att välja dem sedan när man har gjort det måste man klä på sig. Och när man har fått på sig dem så har tiden gått så då hinner han inte leka något innan han dka klä på sig ytterkläderna. Men när allt är på och man har kommit upp på cykel då är det frid och fröjd. David där emot är tvärt om. När mamma säger att man ska gå och klä på sug frågar han om han får välja själv. När jag säger jag så skuttar han in i rummet och klä på sig och kommer sedan skuttande ut ingen när han är klar. I bland försöker han hjälpa Joakim att välja men då blir Joakim arg. När det är dags för ytterkläderna så klär han på sig själv utan protest blir bara himmla arg på dragkjedjan som inte gör som han vill. Jag får inte hjälpa han kan själv. Det är skönt att de är olika tänk om båda var som Joakim. Det hade förstås varit enklare om båda var som David. Men av erfarenhet så kan sådan här ändra sig och bli tvärt om.

Mår nog lite bättre nu. Tror inte det går framåt ännu men det går i allafall inte bakåt. Så jag är nöjd och kör på. Snart går det framåt igen. Man ska tydligen ha några tillbaka gånger innan det blir bra. Hade ju som mål att jobba heltid i maj, men har flyttat fram det till efter sommaren. Det är bättre att det tar tid än att falla ner i djupet igen bara för man försöker snabba på det.

Idag blir det fika på pendeln. Te och frukt brukar mitt morgon fika bestå av. I kväll blir det inte så komplecerad mat. Falukorv med stuvademakaroner. Lätt som en plätt.

Ha en trevlig torsdag!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Av Pia - Måndag 19 feb 06:45

Nu önskar verkligen att det ska bli vår. Börjar tröttna på vinter. Eller rättare sagt jag är trött på vintern. Mamma och jag planterade tomater och snaskpaprika i lördags. Så lit vår känslor har man. Det är bara det att man vill ut och gräva lite ...

Av Pia - Onsdag 14 feb 06:42

Godmorgon klockan är 06.06 och jag sitter på pendeln. Den går från Märsta 06.08. Gick tidigare så jag kunde ta det lungt. Kom 14 minuter innan avgång. Alarmet gick 04.45. Allt innan 05.00 är natt. Men ska få ta det lungt på morgonen och äta frukost, ...

Av Pia - Tisdag 6 feb 08:04

I fredags gick jag hem i regn. Lördagen hade man lite vårkänslor som höll i sig på söndagen. Men måndag morgon var det vitt ute. Jaha där försvann vårkänslorna. Och idag minus 14,3 grader. Nu är det vinter igen. Vad händer på bilarna när det är kallt...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards