acasadipia

Direktlänk till inlägg 5 juli 2013

Juli

Av Pia - 5 juli 2013 07:51

Nä nu får jag skärpa mig. Jag har inte skrivit ett ord på hela juli. Vad har hänt. JAg blev väldigt besviken på min tå som jävlas med mig när jag hade kommit på ett bra sätt att få motion. I början av veckan fick jag en vattenblåsa. Gick hem och punkterade den och satte på Compeed skavsårsplåster och trode att det var ok. Men det tyckte inte blåsan som växte och sprack så det blev ett öppet sår. Det gjorde att jag inte kunde gå från och till Karlbergsstation. JAg tänkte att jag kanske skulle ta cykel i stället. men blev stoppad av SL:s regler om att man inte får ha cykel på tåget mellan 6.00-9.00 och 15.00 -18.00 SÅ antingen skulle jag jobba väldigt långa dagar eller väldigt korta dagar om jag skulle ha cykeln med mig. så Jag gör som vanligt åker till Stockholm central och går mina 10-15 minuter till jobbet.   Tån mår bättre och jag ska försöka att gå på måndag igen. håll tummarna.


Annars så håller jag på att måla med magnetfärg. Lite annolunda men roligt. Ska göra en tavla med magnetg färg och skoltavlefärg som ska hänga i hallen som en kom-i-håg-tavla. RAmen runt har jag målat med den lilla väggfärgen.


I går så slipade och målade jag mina gulaktiga garderobsdörrar i sovrummet. blev så bra så jag tror inte jag behöver måla en gång till. I helgen kan jag nog möblera i sovrummet. Sätta upp mina hyllor som mina fina gose djur ska sitta på.


I Onsdags så var min svägerska över och kolla in min ny målade vägg. Jag passade på att bjude henne på middag och hon hade med sig en liten tårta med färska rödavinbär på.


I går fyllde jag på min energi genom att äta middag med Peter och barnen på Pzzerian. notera att jag tog en sallad och inte en pizza. Fick en massa kramar och de pratade i mun på varandra, Barnen alltså. sedan var de alla tre nyfikna på min lilla vägg så de följde med hem och tittade. och självklart när killarna upptäckte att jag hade en ny toa så var de ju tvungna att prova den. Så nu känner jag en massa energi ströma i mig.   Skillnad var det i Tisdags då jag bröt i hop över min saknad av barnen. Då visste jag inte att jag skulle få träffa dem och visste bara att det var en och en halv vecka kvar innan de skulle komma till mig.


Jag har stickat så mycket på mammas sjal så garnet har tagit slut. SÅ på lunchen ska jag fixa mera.


Ha en bra dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards