acasadipia

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Pia - 22 september 2012 20:54

I dag har jag gjort en massa. JAg har bakat, sytt, virkat, handlat och umgås med familjen.


JAg har sytt två tetra-necessärer och en jeans-bakficka-väska.


JAg har bakat surdeg utan att använda min maskin som inte orkar med längre. JAg blandade fördegen som vanligt i går kväll, och blandade lite i taget ner mjölet och vattnet. Sedan fick degen ligga och vila i 30 minuter sedan vek jag in kanterna på den sen fick den vila igen. Gjorde så tre gånger och den sista gången hade jag i saltet sedan fick den jäsa hela dagen. Det blev 16 frallor.


Nu på kvällen har jag virkat två mormorsrutor.


Jag har tagit kort på allt men hittar inte sladden så jag kan överföra bilderna tyvärr. Det är vår städdag i morgon så då hoppas jag att hittar den så jag kan visa vad jag har gjort.


I går kväll var Peter ute men en vän. jag trodde jag skulle få lite egen tid innan han kom hem och barnen hade lagt sig. Tyvär så hann peter hem innan barnen hade lagt sig. Men han gick och la sig med dem så jag fick vara själv i alla fall. Som vanligt Peter brkar lägga sig vid åtta. och jag själv är uppe en eller två timmar till.


SKa nog lägga mig lite tidigare i dag och läsa om Europe.


God natt på er!!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards