acasadipia

Alla inlägg den 5 september 2012

Av Pia - 5 september 2012 19:05

VAd gör man en onsdagskväll då. kanske slö titta på Robinson och dallas samtidigt som man virkar lite. då håller man för hoppningsvis sig borta från något ätbart. Just nu tror jag att jag har mat i huvudet hela tiden. vill ha något gott och äta även fast jag nyss har ätit. Det är inte bra. Måste komma bort från detta neråtgående matsiral, måste får spiralen att gå uppåt igen. Bli motiverad att äta rätt och motionera rätt. känns just nu som det spelar ingen roll om jag inte lyckas att gå ner, men jag vet ju att jag kommer att må mycket bättre om jag går ner . så om någon har några ide hur man kommer över en svaka så tar jag mer än gärna emot det.


Nu har min skolkille somnat i soffan så jag får nog försöka få in honom till hans säng. Det är jobbigt att gå i skolan och på fritis.


God natt

Av Pia - 5 september 2012 10:24

I måndags så var jag med assistenterna på Statskontoret, stockholms landsting samt vi hade möte och diskuterade våran framtid osv. på kvällen så var ute och åt de som kunde, och en del fortsatte med bowling. En lycka dag men vad trött man blev på att sitta och lyssna. Det var intressant men man är inte van att sitta stilla så länge. Tyvärr tillåter inte mina handleder mig att spela bowling så jag åkte hem och var hem vid halv åtta.


Igår så var det dags att gå till nya lokalerna. Jag får gå en annan väg nu och tyvärr så korsar jag en del cykelbanor. Jag måste säga att det är otäckare med cyklister än bilister. för när en bil stannar föra tt släppa fram en så stannar de andra oxå. Men om en cyklist stannar för att släppa över en så kommer tio bakom som inte för står varför den första ha stannat och gasar förbi och nästan krockar med den stackars gående som försöker gå över.  I går var det min cykeldag men cyklade jag nähä vad gjorde jag då, jo jag tog två limpskivor istället det positiva är väl att jag inte tog något pålägg. Jag som var så himmla duktig i måndags och gjorde mina magövningar öven fast jag kom hem senare än vanligt. Skärpning Pia så kan du inte göra om du ska gå ner i vikt. Jag ska i allafall snart gå på pilates, och jag hoppas att jag har energi att cykla i kväll. JAg har inte ens plockat upp hand arbetet sedan i söndags.


Ha en bra dag

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards