acasadipia

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Duktiga mej!

Av Pia - 29 augusti 2012 19:51

Himmla vad duktig jag har varit med täningen. Sedan söndags så har jag gjort mina magövningar och i söndags och tisdags cyklade jag på motionscykeln. Idag har jag varit på pilates och det känndes jättebra kunde göra alla övningar utom där jag belastade armarna och som tur var så var det typ tre övningar jag inte kunde göra. JAg har oxå inte ätit något efter middagen samt det bästa i dag när vi var på kaffet och hade fika med kollegorna så tog jag inget till te:t, jag var inte ens sugen.


Nä nu tycker jag att jag har skrivit för lite om mina handarbetesprojekt. Just nu har jag tre saker på gång

1. göra remsor av avlagda kläder

2. virkar en tyg korg till mamma där hon ska ha Rasmus leksaker i  

3. En amigurumi som jag började på i dag. Den är till en kollega som ska vara tjänsteledig ett tag. JAg kan ju säga att det är inte en älg. Älgar får bara de som slutar. Utan detta är en liten sak så hon inte ska glömma bort Oss/mig.

 

SÅ här fin blev krukan när den hade torkat.

 

Det blev verkligen fint när man satte en röd pelagon i den. Jag har lärt mig en sak i år att det tar mycket längre tid att torka om man använder vaselin  i stället för olja när man gjuter betong. Det är kul när man får lära sig nya saker tycker jag.


Några bilder på mina fina pelagoner och några tomater som håller på at mogna.

         

Mitt betongfat är så här mysigt med ett blockljus på

 

Ha en bra kväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Av Pia - Måndag 19 feb 06:45

Nu önskar verkligen att det ska bli vår. Börjar tröttna på vinter. Eller rättare sagt jag är trött på vintern. Mamma och jag planterade tomater och snaskpaprika i lördags. Så lit vår känslor har man. Det är bara det att man vill ut och gräva lite ...

Av Pia - Onsdag 14 feb 06:42

Godmorgon klockan är 06.06 och jag sitter på pendeln. Den går från Märsta 06.08. Gick tidigare så jag kunde ta det lungt. Kom 14 minuter innan avgång. Alarmet gick 04.45. Allt innan 05.00 är natt. Men ska få ta det lungt på morgonen och äta frukost, ...

Av Pia - Tisdag 6 feb 08:04

I fredags gick jag hem i regn. Lördagen hade man lite vårkänslor som höll i sig på söndagen. Men måndag morgon var det vitt ute. Jaha där försvann vårkänslorna. Och idag minus 14,3 grader. Nu är det vinter igen. Vad händer på bilarna när det är kallt...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards